7 dôvodov, prečo mať vlastný web aj pre menšiu e-commerce značku

Lesedauer 4 Minuten

e-commerce je odvetvie, ktoré sa každým rokom stáva konkurencieschopnejším. Drobní podnikatelia musia neustále hľadať spôsoby, ako sa odlíšiť od konkurencie, prilákať nových zákazníkov tými najlepšími ponukami a popritom eliminovať zbytočné náklady. U tých, ktorí zaznamenali veľký úspech najmä na sociálnych sieťach, nie je nezvyčajné vylúčiť webovú časť firmy, len aby sa znížili svoje náklady. Tento prístup by sme rozhodne neodporúčali.

V tomto článku sa budeme zaoberať viacerými dôvodmi, prečo by mala mať aj tvoja malá e-commerce značka vlastnú webstránku. Čítaj ďalej:

1) Elektronické obchodovanie je vo svete maloobchodu čoraz dôležitejšie

Podľa výskumu v súčasnosti predstavuje e-commerce viac ako 14% celkových maloobchodných tržieb na celom svete a očakáva sa iba ich zvyšovanie. Ak chceš viesť úspešnú online značku, mal/a by si začať s vlastným webom čím skôr. Aby si pokryl/a čo najširšiu základňu zákazníkov, je dôležité upriamiť pozornosť na rôzne komunikačné kanály.

To sa na začiatku môže zdať ťažké a nákladné, ale z dlhodobého hľadiska to bude stáť za to. Ak tvoji konkurenti nepoužívajú konkrétne platformy, neznamená to, že ty by si nemal/a – v mnohých prípadoch je to presne naopak.

2) Nákupy cez mobil sú na vzostupe

Z celkového predaja elektronického obchodu pripadá 30% na mobilné zariadenia. Podľa spoločnosti 3dCart takmer 1 zo 4 online predajcov nemá optimalizovanú mobilnú verziu obchodu. Toto je šanca ako byť konkurencieschopnejším. Hneď, ako spustíš svoj prvý web svojho online obchodu, predovšetkým sa najskôr uisti, či je optimalizovaný a responzívny aj pre mobilné zariadenia.

Čím viac sa zvyšuje počet tvojich zákazníkov a návštevníkov, tým viac by si sa mal/a zamýšľať aj nad mobilnou aplikáciou. Tá je skvelým doplnkom tvojho webu a spolu sa môžu vzájomne dokonale dopĺňať. Stačí sa pozrieť na to, ako to robia niektoré popredné značky, ktoré využívajú kombináciu webu a mobilnej aplikácie.

3) Organická návštevnosť ti pomôže osloviť nové publikum

Podľa marketingového prieskumu, ak sa ti podarí dostať na prvú stránku Google pre niektoré kľúčové slová relevantné pre tvoj internetový obchod, získaš priemernú mieru prekliknutia (CTR) 20,5%. Toto je vlastne jedna z najcennejších a najpresvedčivejších štatistík, ktorá by mala hovoriť o tom, aké dôležité je mať vlastný web aj pre majiteľov malých e-commerce značiek.

Webové stránky ti umožnia zverejniť textový, vizuálny a video obsah, tvoriť stránky, podstránky, tagy, príspevky a oveľa viac. Každá malá časť tvojho webu sa počíta do úspechu vyhľadávacieho nástroja a môže ti pomôcť, aby si ťa Google všimol.

Majitelia online obchodov, ktorí získavajú väčšinu svojej návštevnosti zo sociálnych médií (organicky alebo prostredníctvom platených reklám), sú k organickej návštevnosti často skeptickí a podceňujú ju. Faktom však zostáva, že práve organické publikum s väčšou pravdepodobnosťou uskutoční nákup, bude mať nižšiu mieru okamžitých odchodov a zostane v obchode dlhší čas. Všetky tieto faktory zvyšujú pravdepodobnosť ich nákupu.

4) Môžeš podrobnejšie opísať svoje výrobky a kolekcie

Prostredníctvom reklám na sociálnych sieťach propaguješ iba hlavné vlastnosti a silné stránky tvojich produktov. Tvoj web je naopak tvojou vlastnou platformou, na ktorej máš dostatok priestoru aj na detailnejšie a širšie informácie.

Ak nie si stvorený/á na tvorbu textov, určite odporúčame poobzerať sa po profesionálnych copywriteroch.

5) Svoj web môžeš použiť na rôzne ponuky a zľavy

Na svoj online obchod by si sa mal/a pozerať ako na skvelú komunikačnú platformu a ako na prezentáciu zákazníkom. Nie je to iba katalóg výrobkov a kolekcií, kde uvádzaš ceny a vybavuješ objednávky. Je to viac menej vlastný svet tvojej značky. Je to šanca vyrozprávať svoj príbeh a vybudovať hlboké, emocionálne spojenie s návštevníkmi a zákazníkmi.

Tu môžeš ponúknuť niekoľko výhod, vďaka ktorým sa stanú z tvojich návštevníkov platiaci zákazníci, alebo sa môžu zaregistrovať na odber newslettra, chatovať so svojimi obchodnými zástupcami, všetko od závislosti cieľov tvojich kampaní.

6) Web ako nástroj pre retargeting

Webové stránky online obchodu sú navyše skvelým nástrojom na zhromažďovanie údajov a informácií o zákazníkoch. Porovnaním a pozorovaním ich správania na tvojom webe sa môžeš dozvedieť veľa informácií o tom, akým smerom by sa mali tvoj web a značka uberať.

Za starých čias sa využívali najmä platené experimenty. Keby si rozbiehal/a kolekciu tričiek, priviedol/la by si k sebe desiatky ľudí, ktorí by hovorili o svojich dojmoch a názoroch. Potom by si zhromaždil/a všetky tieto informácie, porovnal/a ich a dospel/a k záverom na základe malej vzorky ľudí a údajov.

V prípade online obchodu sa tento proces obrátil naruby. Teraz máš v podstate možnosť pozorovať celý proces nakupovania. Môžeš porovnávať štatistiky založené na údajoch od stovky až tisíciek návštevníkov.

Ak máš web k tvojmu online obchodu, je to tiež neuveriteľná šanca na opätovné zacielenie. Môžeš osloviť zákazníkov, ktorí opustili nákupný košík, prechádzali kolekciami alebo hľadali výrobky na iných komunikačných kanáloch. Jedná sa o neuveriteľne efektívnu marketingovú stratégiu, ktorá ti pomôže zachytiť veľkú časť tzv. „strateného“ publika.

7) Tvoje digitálne vlastníctvo

Na záver by sme mali spomenúť, že registrovanie domény a vybudovanie virtuálneho obchodu je veľmi podobné prenájmu fyzického priestoru a ponúkaniu tvojich produktov zákazníkom v reálnom svete. Online prítomnosť má svoju hodnotu a určite by si ju nemal/a podceňovať. Pokiaľ rozmýšľaš nad svojím vlastným doménovým názvom, ktorý je konkurencieschopný, často používaný a stále voľný, neváhaj s jeho registráciou, pretože jeho hodnota bude časom len rásť.

Záver

Aj keď sa zdá, že na webové stránky už toľko neklikáme, je to len ilúzia. Popredné značky internetových obchodov používajú reklamy na sociálnych médiách alebo e-mail marketing, ale vždy ťa nimi presmerujú na svoj web. Na webových stránkach internetových obchodov sa dejú všetky kúzla. Aj keď prilákaš veľa návštevníkov a potenciálnych zákazníkov z reklám na sociálnych sieťach, stále sa odporúča, aby si ich presunul na platformu, ktorá je štruktúrovaná, usporiadaná a atraktívna.

To v konečnom dôsledku povedie k lepšiemu predaju, pretože zákazníkom poskytujete skúsenosti s prezeraním produktov a kolekcií, rovnako ako v kamenných obchodoch. Ak svojich zákazníkov nasmeruješ na cieľovú stránku s jediným produktom, budeš prichádzať o veľa možností pre vyššiu hodnotu nákupného košíka a udržanie zákazníka.

Dorian Martin

Dorian Martin betreibt seinen persönlichen Blog Be innovative, in dem er über Geschäftserfolg und digitale Marketingtricks spricht.